28 Temmuz 2009 Salı

Oldukça Ciddi Bir Sigara Bırakma Girişimi

Nereden aklıma geldiğini bilemediğim şekilde ve birdenbire, sigara bırakma arzusu oluştu bende. Hani tembeller anayasasında yazarmış ya "Ders çalışma isteğin geldiyse, otur geçmesini bekle" diye. Ben de oturup geçmesini bekledim bu isteğin. Geçmedi...

"Sigara nasıl bırakılır?", "Sigarayı bırakmanın faydaları", Sigarayı Bırakan Birinin Günlüğü" gibi yazıları okudum. Önceki seferlerde aklıma böyle şeyler geldiğinde cesaret bile edemeden vazgeçerdim bırakmaya çalışmaya başlamaktan. Ama... Bu sefer öyle olmadı. Yaklaşık 3-4 saattir aralıklarla da olsa sigaraya bırakabilir miyim düşüncesini evirip çeviriyorum zihnimde.

Galiba bu sefer bırakacağım.

Okuduğum yazılara göre öncelikle belli bir tarih tespit etmem gerekliymiş. Bazıları ise hemen bugün, mevcut paketi buruşturup çöpe atmakla başlayabileceğimi söylüyorlar. Ben belli bir tarih tespit ettim. Acırım para verip aldığım paketi bitirmeden çöpe göndermeye :) Ama, bu paket bitsin öyle bırakacağım da demiyorum.

Tarih tespit ettim: Ramazan'ın birinci günü.

Önümde 20-25 gün var. Bu süre zarfında da taktikler geliştireceğim tekrar sigara içmemek için. Örneğin, günü tespit edip duyurmak birinci adımdı. Bunu gerçekleştirdim bile :)

İkinci adım olarak daha az nikotin içeren bir sigaraya başlayacağım Ramazan'ın bir'ine kadar ki, bu da vücudumun nikotin ihtiyacının azalmasına ve alışkın olduğum sigarayı içmeyerek sigara alışkanlığımın törpülenmesine neden olacak. Muratti Azurro (eski adıyla Light) içiyorum. Akşam eve giderken Winston Light alacağım sevmediğim halde.

Hayattaki ilk hedefim 17 yıldır içtiğim sigarayı unutmak. Bakalım bundan sonra neler olacak.

2 yorum:

  1. Öncelikle bu girişiminden dolayı seni tebrik ederim.Sigara içmek bir insanın kendisine yapmış olduğu en büyük kötülüktür bunu her insan bildiği halde içmeyi bırakamamaktan dem vurur.yani iradesini bir türlü kullanamaz.Bu irade zaafından başka nedirki?Belki sigara kullanmadığımdan olabilir ama bana çok zor gelmiyor sigarayı bırakma düşüncesi.Sadece biraz gayret!ha gayret :)

    iskender dost.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler İskender.

    İkinci adımı da atarak kullandığım sigarayı değiştirdim. Önce Winston White aldım ki içindeki nikotin miktari 0,1 mg. Benim daha önce içtiğim sigaranınki 0,8 idi sanırım. Yeni sigara o kadar hafif idi ki sigara içtiğimi anlamadan bitiyordu. Yaramadı bana, hiç hoşuma gitmedi.

    Ben de bunun bir üst modeli olan Winston Silver aldım sonraki seferde. Nikotin miktarı 0,5 mg. Bir miktar düşürmüş olduk nikotin bağımlılığını :)

    15 gün geçmiş neredeyse... Ramazan'a da 10 gün kaldı. Yarından itibaren Winston White'a geçebilirim sanırım. Basamaklı bir nikotin azaltma yöntemi olur benim için.

    Gelişmeleri yazacağım...

    İnşallah bırakmayı başarırım.

    YanıtlaSil